sunnuntai 28. lokakuuta 2012

I LOVE FOOD


Oon aina ollu huono kokki, tai jos en huono niin ainaki epäonninen. Pirkka pussipastan valmistus multa onnistui vasta kolmannella kerralla, vaikka noudatin tarkasti ohjeita, ja vaikka valmisruuat on aina ollu mun bravuuri. Kerran kokatessani onnistuin myös sytyttämään lieden tuleen ja monet kerrat olen kokkaukseni pilannut kaatamalla esimerkiksi kahvit juuri loihtimani täydellisen lopputuloksen päälle. Toki väliin mahtuu myös käsittämättömiä onnistumisia, mutta tällä viikolla musta on tullu todellinen superkokki.

Alkuviikosta tein aivan mahtavaa lohisalaattia (Okei meijän työpaikan kokki saattoi hieman kritisoida mun tapaa valmistaa lohi mikrossa, mutta silti!) ja loppuviikosta loihdin parhaita muffinsseja joita oon ikinä syöny. Käsittämätöntä!

Ainut huono puoli tässä mun kehittymisessä ruuanlaiton suhteen on se, että todennäköisesti, kun saavun Suomeen takaisin ensi keväällä, olen semmosen kuutisenkymmentä kiloa enemmän läsnä tässä maailmassa. Eikä tätä asiaa helpota yhtään se, että asun suklaamaa Sveitsissä ja käyn itse ostamassa kaikki ruuat itselleni. Kummasti siihen ostoskärryyn nimittäin eksyy lähes aina samalla reissulla jotain suklaata.

Aattelin kuitenkin jakaa tämän kielletyn hyvän muffinireseptin kaikkien kanssa, jotta en sitten olisi yksin pehmeä ja pyöreä.






PORKKANAMUFFINIT 24 kpl

taikina

4 munaa
1 1/4 kuppia maapähkinäöljyä
2 kuppia sokeria (1 ruskeaa ja 1 valkosta)
2 teelusikkaa vaniljasokeria

Sekoita yllämainitut keskenään!

2 kuppia jauhoja
2 teelusikkaa leipomissoodaa
2 teelusikkaa leivinjauhetta
½ teelusikkaa suolaa
2 teelusikkaa kanelia

Sekoita nämäkin keskenään ja yhdistä sitten aijemmin keskenään sekoitettuihin. Lisää joukkoon

3 kuppia raastettua porkkanaa

ja sekoita taikina tasaiseksi. Annostele taikina muffinivuokiin (jokainen vuoka vähän yli puolilleen taikinaa) ja paista n. 180 asteisessa uunissa, kunnes hammastikkuun ei enää jää mitään tökätessäsi sen muffinin keskelle.

kuorrute

16 ruokalusikallista pehmeää voita
3 kuppia pölysokeria
1/3 kuppia maitojauhetta
2 teelusikkaa vaniljasokeria
1/4 teelusikkaa suolaa
340g sulatejuustoa (esim. Philadelphia)

Sekoita ainekset keskenään, mutta lisää suletejuusto vasta viimeisenä pienissä osissa koko ajan sekoittaen.

Kuorruta uunista otetut muffinit niiden jäähdyttyä. Lisää päälle paahdettuja pekaanipähkinän murusia ja nauti!

 Anniina

ps. Täällä oli viikko sitten helle ja nyt on satanu lunta yli vuorokauden putkeen, mitääää?! Mun kämpästä näkymät ovatkin tällä hetkellä astetta talvisemmat.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti